Zwangerschapsyoga

Zwangerschapsyogadonderdag 19:30-20:45 uur

Docent Saskia

Nieuw in de Haagse Beemden (Breda)

Open (gratis) les op donderdag 3 februari 2022 19:30-20:45

Iedere donderdagavond – 19:30-20:45 uur

Open les donderdag 3 februari 2022: doe mee met deze (gratis) open les, waar je uitleg krijgt over de zwangerschapsyoga en kennis kunt maken met docente Saskia.

Aanmelden open les: stuur een e-mail met je naam en hoe ver je bent in je zwangerschap. Maak ook een account aan en reserveer de les in Momoyoga.

Je kunt 3 februari ook komen als je nog niet zwanger bent, maar alvast wilt komen kijken. Je mag je partner meenemen (laat dat even weten).

Zodra er drie aanmeldingen zijn voor deelname aan de wekelijkse lessen, gaan we definitief starten. Je kunt dan een leskaart naar keuze aanschaffen en de lessen inboeken in Momoyoga. Zie ook tarieven.

  • Flexibele instroom
  • Je kunt meedoen vanaf 18 weken zwangerschap
  • Eerst een proefles mogelijk
  • Regelmatig partneravonden

Docent: Saskia Damen vertelt:

Mijn naam is Saskia, moeder van twee kinderen en yogadocente. Ik heb mijn opleiding tot zwangerschapsyogadocente gevolgd bij Lucia Seglie/ Arhantayoga.com. .

Zwanger zijn. Het is iets moois, maar ook één van de grootste veranderingen in je leven. Of het nu je eerste zwangerschap is of je tweede, derde, iedere keer is het iets magisch. Er verandert zoveel in je lichaam, maar ook in jou. In de manier hoe je in het leven staat. Zwangerschapsyoga kan je hierbij helpen.

De voordelen van zwangerschapsyoga:

  1. Kracht opbouwen. Op lichamelijk gebied helpen de yogahoudingen je om krachtiger te worden. Je spieren worden versterkt. Dat is fijn voor het dragen van je baby in je buik. Er wordt toch een hoop gevraagd van je lichaam tijdens de zwangerschap. Maar de yogahoudingen, speciaal aangepast, zorgen er ook voor dat je lichaam soepel blijft tijdens de zwangerschap.
  2. Een moment rust. Een moment voor jezelf. We doen van alles en ondernemen van alles, maar tijdens de zwangerschap heeft je lichaam ook veel behoefte aan rust en ontspanning. Dit doen we door middel van Restorative yogahoudingen, aangepast op de zwangerschap. Het zijn houdingen waar je lichaam volledig in wordt ondersteunt, zodat je alles mag loslaten en alleen hoeft te zijn. Tevens wordt er gebruik gemaakt van visualisaties en meditaties tijdens de lessen voor ontspanning.
  3. De bevalling voorbereiden. Bevallen is toch iets spannends! Iedere zwangerschap en dus iedere bevalling is anders. Voorbereidende ademtechnieken en yogahoudingen, geven je handvaten voor tijdens de bevalling. Maar ook worden er partnerlessen gegeven, zodat degene die jou begeleidt tijdens de bevalling, jou kan ondersteunen en helpen.
  4. Verbinding, dat is wat yoga in het algemeen geeft. Tijdens de zwangerschap is deze verbinding extra speciaal. Het is de verbinding met jezelf, maar ook met je baby die in je buik groeit. Iedere dag is anders, iedere week is weer een stapje dichterbij het moment, dat je je baby daadwerkelijk in je armen mag houden. Maar het is vooral ook belangrijk om te genieten tijdens de zwangerschap.
  5. Mentale balans. Zwangerschapsyoga bereid je ook mentaal voor op de komst van je baby. Maar ook geeft het je ondersteuning tijdens je zwangerschap. Je lichaam verandert continu en de hormonen leveren ook een bijdrage hierin. Yoga kan je helpen om mentaal balans en rust te vinden. Te accepteren wat er is. De focus te leggen op wat goed gaat en minder op wat niet gaat.

Ik hoop je graag in mijn lessen te mogen ontvangen om samen met jou deze bijzondere reis te mogen meemaken.

Namasté, Saskia

Vragen? Stuur een e-mail